مقالات جدید

سوالات و منابع آزمون ضمن خدمت مراقبت از دانش آموزان - عاطفی, جسمانی و روانشناختی

11 Nov 2018

سوالات ضمن خدمت مراقبت عاطفی از دانش آموزان

راهکارهایی که شما معلم گرامی و مدیران مدارس برای افزایش مراقبت عاطفی و جسمانی و روانشناختی از دانش آموزان در مدرسه دارید تاثیر بسیار ویژه ای روی آینده کشورمان خواهد گذاشت . شما همکار گرامی میتوانید با تربیت دانش آموزانی متعادل به لحاظ روانی آینده ای پر افتخار برای میهن عزیزمان رقم زنید.

امیدواریم ما هم به نوبه خودمان هم با تهیه و ارائه بسته نمونه سوالات ضمن خدمت مراقبت عاطفی از کودکان و ارائه متون آموزشی مکمل علاوه بر اینکه بتوانیم به شما در قبولی آزمون های دوره مراقبت جسمانی عاطفی و روانشناختی کمک کنیم بلکه بتوانیم به کمک هم بستر ساز تربیت دانش آموزان  بهتری باشیم.

جهت مشاهده جزئیات فایل های موجود در بسته دانلودی و دانلود فایل روی دکمه زیر کلیک کنید.

دانلود مجموعه سوالات آزمون اول و دوم مراقبت جسمانی عاطفی

بسته دانلودی

این دوره با تأکید وزیر آموزش و پرورش و بر اساس مأموریت واگذار شده به مرکز برنامه ریزی نیروی انسانی و فناوری اطلاعات و معاونت فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش، طراحی شده است.

مشخصات دوره مراقبت جسمانی , عاطفی و روانشناختی دانش آموزان

 این دوره به مدت 18 ساعت و با کد 99506257 به صورت الکترونیکی برای تمام فرهنگیان حوزه آموزشی و در یک مرحله اجرا خواهد شد؛ ثبت نام در این دوره از 15 تا 25 مهر ماه از طریق سامانه LTMS انجام می شود.

سوالات ضمن خدمت مراقبت از دانش آموزانشروع دوره از 25 مهر ماه به صورت الکترونیکی و فرآیند محور و از طریق سامانه رایادرس خواهد بود، گفت: فراگیران باید برای گذارندن دوره در هر بخش، مطالب را مطالعه کرده و در آزمون های پودمانی شرکت کنند؛ نمره قبولی در این دوره 12 از 20 است.

دانلود بسته منابع آزمون و نمونه سوالات مراقبت عاطفی

 

سوالات و منابع دوره ضمن خدمت 18 ساعته مراقبت جسمانی , عاطفی و روانشناختی دانش آموزان را با زدن دکمه افزودن به سبد خرید دانلود کنید . لینک دانلود بعد از مرحله پرداخت نمایش داده خواهد شد.

بررسی و تحلیل عملکرد های مدرسه در زمینه فرایند های مراقبتی از دانش آموزان

 

بررسي و تحليل عملكرد مدرسه در زمینه افزایش ایمنی و مراقبت از دانش آموزان (پيشرفت ها، موفقيت هاو نقاط قابل بهبود از قبيل:وضعيت تحصيلي -تربيتي دانش‌آموزان، جذب مشاركت هاي مردم و والدين، كيفيت عملكرد شوراها، بهينه سازي تجهيزات و فضاي آموزشي

 

سطح تعامل مدرسه با محيط پيراموني و نهادهاو) به منظورشناخت كامل وضعيت مدرسه و استفاده از نتايج آن در تنظيم برنامه براي سال تحصيلي جديد

 

طراحي و تنظيم برنامه عملياتي مدرسه با استفاده از نتايج تحليل انجام شده درچارچوب اهداف وسياست هاي آموزش‌و‌پرورش بامشاركت عوامل انساني در همه ابعاد( آموزش و يادگيري، فعاليت‌هاي مكمل، فوق برنامه و برنامه هاي پرورشي، تعامل سازنده با محيط پيراموني و...) بر اساس اولويت هاي تعيين گرديده

 

تشكيل منظم جلسات شوراي معلمان و شوراي مدرسه به منظوراصلاح مستمرباهمفكري عوامل انساني، امكانات و شرايط مدرسه

 

جلسات شورای مدرسه برای ارتقاء مراقبت از دانش آموزان در محیط مدرسه

تشكيل جلسه شوراي مدرسه (تيم ارزيابي) جهت ارتقاء امنیت و مراقبت عاطفی و جسمانی از دانش آموزان در محیط مدرسه

 

بررسي وتحليل عملكردمدرسه(پيشرفت ها،موفقيت هاونقاط قابل بهبودازقبيل:وضعيت تحصيلي-تربيتي دانش‌آموزان،جذب مشاركت هاي والدين، كيفيت عملكرد شوراها، بهينه سازي تجهيزات و فضاي آموزشي

 

سطح تعامل مدرسه با محيط پيراموني و نهادها و...) به منظورشناخت كامل وضعيت مدرسه و استفاده از نتايج آن در تنظيم برنامه براي سال تحصيلي جديد

 

طراحي و تنظيم برنامه عملياتي مدرسه با استفاده از نتايج تحليل انجام شده درچارچوب اهداف وسياست هاي آموزش‌و‌پرورش بامشاركت عوامل انساني در همه ابعاد( آموزش و يادگيري، فعاليت‌هاي مكمل، فوق برنامه و برنامه هاي پرورشي، تعامل سازنده با محيط پيراموني و...) بر اساس اولويت هاي تعيين گرديده

 

تنظيم برنامه و جدول زمانبندي ارزيابي مستمر انجام فعاليت‌ها و اقدامات با مشاركت عوامل انساني مدرسه

 

ابلاغ مسئوليت ووظايف هريك ازكاركنان درارتباط بافعاليت‌هاواقدامات برنامه سالانه

 

برگزاری امتحانات شهریور،

 

برگزاری جشن شکوفه هاوبازگشایی مدرسه

 

اهم فعالیت های تیم های تهیه کننده منابع و سوالات ضمن خدمت مراقبت عاطفی

اهم برنامه ها و فعالیت های تیم های تهیه کننده سوالات ضمن خدمت مراقبت جسمانی چیست؟

تبيين برنامه در انجمن عمومي اوليا، شوراي مدرسه وشوراي معلمان براي كاركنان، اولياء و دانش‌آموزان(متناسب بادرك آنان) با هدف همسويي و وفاق جمعي در خصوص تحقق اهداف

 

تنظيم برنامه و جدول زمانبندي ارزيابي مستمر انجام فعاليت‌ها و اقدامات با مشاركت عوامل انساني مدرسه

 

ابلاغ مسئوليت و وظايف هر يك از كاركنان در ارتباط با فعاليت‌ها و اقدامات برنامه سالانه

 

انجام خودارزيابي توسط مسئول اجراي فعاليت‌ها و اقدامات پيش‌بيني شده در برنامه با مشورت مدير مدرسه(مسئولين بند5) به منظورشناسايي پيشرفت ها و ضعف ها وارائه بازخورد به مدير

 

، تشكيل جلسه با مسئولين هر فعاليت به منظور بررسي نتايج خودارزيابي ها جهت اتخاذ تدابير متناسب با پيشرفت ها و ضعف ها (حداقل هر دو ماه يكبار)

 

تشكيل منظم جلسات شوراي معلمان و شوراي مدرسه به منظور اصلاح مستمر با همفكري عوامل انساني، امكانات و شرايط مدرسه

 

بررسي و تحليل وضعيت تحصيلي-تربيتي(افت و رشد) دانش‌آموزان وآسيب هاي اجتماعي احتمالي توسط مدير به كمك مجموعه عوامل انساني حداقل سه بار در طول سال تحصيلي جهت اتخاذ تدابير متناسب با پيشرفت ها و ضعف ها

 

گرامیداشت هفته دفاع مقدس، مراسم جشن هفته کودک، ارائه برنامه هفتگی به دانش آموزان درروزهای اولیه مهر

 

پلمپ دفترامتحانات وریزنمرات سال97-96

 بستن قراردادارزشیابی وارسال فرمهای ارزشیابی سال قبل

 

برگزاری نمازجماعت، اقدامات لازم درجهت انجام مراقبت جسمانی عاطفی , روانشناختی و بیمه حوادث دانش آموزان وهمکاران

 

جشن قرآن پایه اول،شروع طرح سی و سه روزه قرآن کریم پایه سوم

 

آغاز طرح در محضر قرآن ،ارسال شروع بکار همکاران،بررسی پرونده تحصیلی دانش آموزان،تکمیل پرونده پرسنلی همکاران،

سوالات آزمون دوم ضمن خدمت مراقبت جسمانی عاطفی

برای دانلود سوالات آزمون دوم ضمن خدمت مراقبت جسمانی عاطفی روی دکمه زیر یا کلمه دانلود سوالات آزمون دوم مراقبت عاطفی کلیک کنید.

دانلود سوالات آزمون دوم مراقبت عاطفی

 

پرسشنامه سنجش مهارت دانش آموزان برای پاسخ به پرسش مهر 97

18 Oct 2018

پرسشنامه مهارت دانش آموزان

 همکاران گرامی این بسته بی نظیر در سطح اینترنت حاوی 17 پرسشنامه برای سنجش مهارت های دانش آموزان میباشد که توسط همکاران ما در دپارتمان پرسش مهر 97 جمع آوری شده و در یک بسته تقدیم میگردد. این بسته علاوه بر این که میتواند در جهت نگارش محتوا جهت پاسخ به پرسش مهر و شرکت در جشنواره پرسش مهر 97 مفید باشد میتواند همواره به عنوان یک شاه کلید در جیب شما همکار گرامی باشد تا در هر لحظه بتوانید درک درستی از وضعیت فکری , مهارتی و توانایی های روحی و جسمی دانش آموزانتان کسب کرده و برنامه ریزی بهتری برای رشد هر چه بیشتر آنها کنید.

جهت دانلود این بسته پرسشنامه مهارت سنجی دانش آموزان روی دکمه زیر کلیک نمایید.

لینک دانلود

در ادامه بصورت خلاصه با برخی از مهمترین پرسشنامه های موجود در این بسته آشنا میشوید.

پرسشنامه مهارت های اجتماعی دانش‌آموزان

چکیده

این پژوهش به منظور بررسی اثر‌بخشی روان‌درمانگری بین‌فردی گروهی (IPT-AG) بر کاهش نشانه‌های افسردگی و افزایش کیفیت زندگی و مهارت های اجتماعی دانش‌آموزان دختر انجام شد. این پژوهش از نوع پژوهش های آزمایشی با گروه کنترل نما و با طرح اندازه گیری مکرر بود. تعداد ۴۰۰ نفر بعنوان نمونه با استفاده از نمونه‌گیری خوشه‌ای، انتخاب شدند و پرسش‌نامه افسردگی کودک و نوجوان کواکس جهت غربالگری به آنان ارائه شد.  کسانی که در پرسش‌نامه افسردگی نمره بالاتری از خط برش (۱۹و بالاتر) کسب نمودند مشخص و از میان این افراد، ۳۰ دانش‌آموز بطور تصادفی انتخاب شدندو با استفاده از شیوه گمارش تصادفی در گروه مداخله و گروه کنترل(کنترل نما) قرار گرفتند. بعد از تشکیل گروه به دلیل غیبت آزمودنی‌ها، تعداد اعضا گروه آزمایش به ۱۱ آزمودنی رسید و تعداد کل نمونه در پس‌آزمون ۲۶ نفر شد. در مرحله پیش آزمون، هر دو گروه پرسش‌نامه‌های افسردگی، مهارت‌های اجتماعی و کیفیت زندگی را تکمیل کردند. سپس در گروه مداخله، روش روان‌درمانگری بین‌فردی گروهی در ۱۲ جلسه اجرا شد. در پایان هر دو گروه پرسش‌نامه‌های مذکور را تکمیل کردند.همچنین دو ماه پس از پایان جلسات  جهت پیگیری میزان ماندگاری نتایج درمان  از دو گروه آزمایش  و کنترل  خواسته شد به پرسشنامه های  پژوهش دوباره پاسخ دهند. نتایج نشان داد که روان‌درمانگری بین‌فردی گروهی توانست کاهشی معنادار در نشانه‌های افسردگی(۰۰۱/۰› p) و افزایش معنادار در کیفیت زندگی(۰۰۱/۰› p) و مهارت‌های اجتماعی(۰۰۱/۰› p) نوجوانان به وجود آورد. همچنین روان‌درمانگری بین فردی باعث افزایش معنادار در خرده مقیاس‌ها مهارت‌های اجتماعی در سطح بیانگری هیجانی(۰۰/۰P<)، حساسیت هیجانی(۰۳۷/۰P<)، کنترل هیجانی (۰۳۸/۰P<) و کنترل اجتماعی(۰۲/۰P<) آزمودنی‌های و خرده مقیاس‌های کیفیت زندگی در سطح سلامت جسمانی(۰۰/۰P<)، سلامت روانی(۰۰۷/۰P<)، روابط اجتماعی(۰۱۹/۰p<) آزمودنی های گروه آزمایش نسبت به گروه کنترل‌نما شده است.

این پژوهش نشان داد که روان‌درمانگری بین‌فردی گروهی به عنوان یک یار روش های درمانی مبتنی بر شواهد  می تواند در درمان نشانه های افسردگی نوجوانان استفاده شود. همچنین این روش درمانی باعث افزایش معنادار سطح کیفیت زندگی و مهارت‌های اجتماعی نوجوانان می‌شود

این پژوهش به منظور بررسی اثر‌بخشی روان‌درمانگری بین‌فردی گروهی (IPT-AG) بر کاهش نشانه‌های افسردگی و افزایش کیفیت زندگی و مهارت های اجتماعی دانش‌آموزان دختر انجام شد. این پژوهش از نوع پژوهش های آزمایشی با گروه کنترل نما و با طرح اندازه گیری مکرر بود. تعداد ۴۰۰ نفر بعنوان نمونه با استفاده از نمونه‌گیری خوشه‌ای، انتخاب شدند و پرسش‌نامه افسردگی کودک و نوجوان کواکس جهت غربالگری به آنان ارائه شد.  کسانی که در پرسش‌نامه افسردگی نمره بالاتری از خط برش (۱۹و بالاتر) کسب نمودند مشخص و از میان این افراد، ۳۰ دانش‌آموز بطور تصادفی انتخاب شدندو با استفاده از شیوه گمارش تصادفی در گروه مداخله و گروه کنترل(کنترل نما) قرار گرفتند. بعد از تشکیل گروه به دلیل غیبت آزمودنی‌ها، تعداد اعضا گروه آزمایش به ۱۱ آزمودنی رسید و تعداد کل نمونه در پس‌آزمون ۲۶ نفر شد. در مرحله پیش آزمون، هر دو گروه پرسش‌نامه‌های افسردگی، مهارت‌های اجتماعی و کیفیت زندگی را تکمیل کردند. سپس در گروه مداخله، روش روان‌درمانگری بین‌فردی گروهی در ۱۲ جلسه اجرا شد. در پایان هر دو گروه پرسش‌نامه‌های مذکور را تکمیل کردند.همچنین دو ماه پس از پایان جلسات  جهت پیگیری میزان ماندگاری نتایج درمان  از دو گروه آزمایش  و کنترل  خواسته شد به پرسشنامه های  پژوهش دوباره پاسخ دهند. نتایج نشان داد که روان‌درمانگری بین‌فردی گروهی توانست کاهشی معنادار در نشانه‌های افسردگی(۰۰۱/۰› p) و افزایش معنادار در کیفیت زندگی(۰۰۱/۰› p) و مهارت‌های اجتماعی(۰۰۱/۰› p) نوجوانان به وجود آورد. همچنین روان‌درمانگری بین فردی باعث افزایش معنادار در خرده مقیاس‌ها مهارت‌های اجتماعی در سطح بیانگری هیجانی(۰۰/۰P<)، حساسیت هیجانی(۰۳۷/۰P<)، کنترل هیجانی (۰۳۸/۰P<) و کنترل اجتماعی(۰۲/۰P<) آزمودنی‌های و خرده مقیاس‌های کیفیت زندگی در سطح سلامت جسمانی(۰۰/۰P<)، سلامت روانی(۰۰۷/۰P<)، روابط اجتماعی(۰۱۹/۰p<) آزمودنی های گروه آزمایش نسبت به گروه کنترل‌نما شده است.

این پژوهش نشان داد که روان‌درمانگری بین‌فردی گروهی به عنوان یک یار روش های درمانی مبتنی بر شواهد  می تواند در درمان نشانه های افسردگی نوجوانان استفاده شود. همچنین این روش درمانی باعث افزایش معنادار سطح کیفیت زندگی و مهارت‌های اجتماعی نوجوانان می‌شود.

پرسشنامه نیازسنجی مهارت‌های زندگی دانش‌آموزان

چکیده : مهارت های زندگی عبارت اند از مجموعه توانایی هایی که زمینه سازگاری و رفتار مثبت و مفید را فراهم می آورند. این توانایی ها فرد را قادر می سازند تا مسئولیت های نقش اجتمعای خود را بپذیرند و بدون لطمه زدن به خود و دیگران به خواسته ها، انتظارات و مشکلات روزانه به ویژه در روابط بین فردی به شکل موثری رو به رو شود. در دنیای کنونی و چالش های رو به رو آموزش و پرورش نقش موثری در آموزش این مهارت ها به دانش آموزان دارد تا آن ها را برای رویارویی با تعارض ها و کشمکش ها آماده کند. این مهارت ها را به نوعی مهارت های رشدی نیز نام نهاده اند. بنابراین آموزش این مهارت ها را باید از دوره های پیش دبستان و دبستان آغاز کرد. تحقیق حاضر به منظور دست یابی به مهارت های مورد نیاز دانش آموزان همچنین اولویت بندی مهارت ها می باشد. مهارتهای مورد نیاز عبارتند از: مهارت تصمیم گیری، مهارت حل مسئله، مهارت تفکر انتقادی، مهارت فن آوری اطلاعات، شهروند جهانی بودن، مهارت های حرفه ای، مهارت والدینی، مهارت اداره زندگی که طی فرایند نیازسنجی به دست آمد و در بین مهارت ها، مهارت فن آوری اطلاعات اولین اولویت را کسب نمود و مهارت های حل مساله و تصمیم گیری جز اولویت های آخر قرار گرفتند. همچنین مهارت بهداشت جسمانی و مهارت همدلی به عنوان مهارت های مورد نیاز شناخته نشدند.

پرسشنامه تأثیر مهارت‌های حرفه‌ای معلمان علوم تجربی دوره راهنمایی بر نگرش دانش‌آموزان نسبت به علم

مقدمه:انقلاب اطلاعاتی وصنعتی موجب پدید آمدن دوران جدید عصر اطلاعات و جامعه علمی شده‌است، ازاین‌رو، نگرش‌های علمی افراداز ضرورت‌های حیاتی حضوردراین عرصه واز جمله مفاهیمی است که بر پایه پیشرفت درزمینه علوم تجربی امکان‌پذیر است؛بنابراین مهارت‌های حرفه‌ای معلمان امکان همگامی جامعه با تحولات سریع علمی، صنعتی وآماده‌سازی آینده‌سازان برای حضور در جامعه پویای اطلاعاتی را فراهم می‌آورد.هدف: این پژوهش درصدد ارزیابی مهارت‌های حرفه‌ای معلمان علوم پایه سوم راهنمایی وتأثیر آن بر نگرش علمی دانش‌آموزانشان می باشد.روش:مطالعه حاضر، علّی ـ مقایسه‌ای بوده و جامعه آماری شامل کلیه معلمان علوم پایه سوم مدارس راهنمایی دخترانه ناحیه۴و۱مشهد ودانش‌آموزان‌آنها درسال تحصیلی۹۱-۱۳۹۰بوده‌است.از تعداد ۵۴ معلم علوم پایه سوم و۱۴۵۰ دانش‌آموز، براساس روش نمونه‌گیری در دسترس ۴۶ معلم ازجامعه معلمانو۱۱۴۰دانش‌آموز از جامعه دانش‌آموزان انتخاب شده‌اند. ابزار این پژوهش سیاهه مشاهده سنجش مهارت‌های حرفه‌ای معلم، پرسشنامه سنجش مهارت‌های حرفه‌ای معلموپرسشنامه سنجش نگرش دانش‌آموزان به علم بود که روایی و پایایی آن توسط پژوهشگر احراز شد. به منظور پاسخ‌دهی به سؤالات، ازآماره‌های توصیفی(میانگین، واریانس و انحراف معیار) و آمار استنباطی(تی تک نمونه‌ای، تی مستقل و آزمون دو جمله ای )استفاده شد. یافته‌ها: نتایج حاصل از مشاهده و پرسشنامه نشان‌دهنده وضعیت مطلوبمعلمان در سطح مهارت‌های حرفه‌ای(عمومی) وعملکرد نسبتاً مطلوب، در سطحمهارت‌های حرفه‌ای(اختصاصی)، همچنین نگرش مثبت دانش آموزان نسبت به علم بود. نتایج آزمون تی مستقل نیز نشان‌دهنده تأثیر مهارت‌های حرفه‌ای معلمان علوم پایه سوم راهنمایی بر نگرش دانش‌آموزان نسبت به علم می‌باشد. نتیجه‌گیری: در مجموع می­توان گفت که معلمان علوم پایه سوم راهنمایی در بخش مهارت‌های عمومی وضعیت بهتری نسبت به مهارت‌های اختصاصی دارند. نگرش دانش آموزان آنها در درس علوم نسبت به علم بیشترمثبت است همچنینتأثیر مثبت مهارت‌های حرفه‌ای معلمان علوم بر نگرش دانش‌آموزانشان نسبت به علم تأیید شد.

 

 

پرسشنامه مهارت های فراغتی دانش آموزان

اهمیت دوره جوانی و نیز گستردگی اوقات فراغت در میان این گروه سنی حساسیت­های خاصی را جهت برنامه‌ریزی در خصوص اوقات فراغت برانگیخته است. از آنجایی که فعالیت های اوقات فراغت یکی از ضرورت­های زندگی دانش آموزان است؛ پژوهش حاضر به بررسی تأثیر برنامه ­های درسی اوقات فراغت بر مهارت­های فراغتی دانش آموزان پرداخته است. از لحاظ طرح تحقیق، پژوهش حاضر در مجموعه تحقیقات شبه آزمایشی قرار می گیرد. طرح شبه آزمایشی که در این پژوهش مورد استفاده قرار گرفته است پژوهش موردی تک گروهی با پیش آزمون-پس آزمون می باشد. جامعه آماری پژوهش، شامل دانش­ آموزان پسر دوره متوسطه شهر مشهد می­باشد که در فصل تابستان در فعالیتهای اوقات فراغت شرکت کرده اند که تعداد آنان ۲۹۹۶ نفر بود که از این تعداد ۲۶۸ نفر به عنوان نمونه با استفاده از فرمول حجم نمونه کوکران انتخاب شد و روش نمونه گیری در این پژوهش، نمونه ­گیری خوشه ­ای چند مرحله ­ای می­باشد. برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه استفاده شده است که مهارت های مورد نظر اوقات فراغت را مورد سنجش قرار می­دهد. روایی این ابزار به روایی محتوایی رسیده و جهت تعیین پایایی پرسشنامه از روش آلفای کرونباخ برای محاسبه همسانی و هماهنگی درونی یا آزمون­هایی که خصیصه­ های مختلف را اندازه ­گیری می ­کنند، استفاده گردید. مهارت­های فراغتی که در این پژوهش مورد بررسی قرار گرفته شامل مهارت­های خودآگاهی، آگاهی از فراغت، تصمیم گیری مستقل، مهارتهای اجتماعی و روابط میان فردی و خودنظم جویی می باشد. برای پاسخ به پنج سؤال اصلی پژوهش از آزمون t همبسته و برای پاسخگویی به سایر یافته ها از آزمون تحلیل کواریانس استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که برنامه های درسی اوقات فراغت، مهارت­های فراغتی دانش آموزان را به طور معناداری افزایش داده است. به عبارت دیگر، می توان گفت که برنامه های درسی اوقات فراغت، بر مهارت های فراغتی دانش آموزان اثر گذار بوده است.

پرسشنامه مقایسه کارآمدی روش های آموزش دانش آموز- محور با روش آموزش سنتی در مهارت های اجتماعی و رشد عاطفی دانش آموزان مقطع ابتدایی

پژوهش حاضر با هدف مقایسه کارآمدی روش های دانش آموز- محور (روش اکتشافی و مشارکتی) با روش آموزش سنتی، در رشد مهارت های اجتماعی و ابعاد عاطفی دانش آموزان غیردولتی مقطع ابتدایی در شهر تهران انجام شد. تعداد ۲۵۲ دانش آموز پسر پایه های چهارم و پنجم و ششم ابتدایی از هر دو گروه در این پژوهش شرکت کردند. نمونه گیری در گروه دانش آموز- محور به صورت سرشماری و در گروه دیگر با روش آموزش سنتی به شیوه هدفمند با هدف همگنی بیشتر انجام شد. به منظور بررسی مهارت های اجتماعی پرسشنامه مداد- کاغذی کرامتی و برای سنجش رشد عاطفی از دو پرسشنامه عزت نفس روزنبرگ و خودپنداره یسن چن استفاده شد. برای تحلیل داده ها در بخش رشد عاطفی از آزمون تحلیل واریانس چند متغیری (مانوا) استفاده گردید که بیان می کند روش دانش آموز- محور منجر به رشد عاطفی در دانش آموزان می شود. داده های مربوط به مهارت اجتماعی به وسیله آزمون t مستقل مورد بررسی قرار گرفت. تحلیل یافته ها نشان داد در مهارت های اجتماعی تفاوت معنی داری بین دو گروه وجود نداشت. نتایج این پژوهش نشان می دهد که روش دانش آموز-محور در رشد عاطفی موثر است اما در رشد مهارت های اجتماعی تاثیر قابل ملاحظه ای ندارد.

پرسشنامه بررسی مهارت کنترل استرس و استفاده صحیح از هوش هیجانی در دانش آموزان

هوش هیجانی یکی از عوامل مهم سلامت روان افراد به شمار می‌رود. پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه بین هوش هیجانی و میزان استرس ادراک شده انجام گرفت. بدین منظور ۵۵ دانش‌آموز تیزهوش در مقطع اول دبیرستان با استفاده از روش نمونه‌گیری تصادفی انتخاب شدند. آزمودنی‌ها با استفاده از ۲ پرسشنامه هوش هیجانی شوت و همکاران و استرس ادراک شده (PSS) مورد سنجش قرار گرفتند. یافته‌های پژوهش با استفاده از نرم‌افزار SPSS و به روش آماری ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندگانه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.

نتایج نشان داد که بین هوش هیجانی و میزان استرس ادراک شده در اعضای نمونه معنادار و در جهت معکوس بود. همچنین همبستگی بین مؤلفه بیان و ارزیابی، تنظیم و به کارگیری هیجان با استرس ادراک شده معنادار به دست آمد.

پرسشنامه هوش عاطفی دانش‌آموزان

این پرسشنامه شامل ۳۳ سوال بوده و با هدف مقایسه هوش عاطفی دانش‌آموزان با توجه به شیوه‌های تدریس فعال و غیر فعال معلمین طراحی شده  است.

پرسشنامه طرز فکر دانش‌آموزان

این پرسشنامه شامل ۵۸ سوال بوده و با هدف رابطه سبک حل مساله با پیشرفت تحصیلی، عزت نفس و طرز فکر دانش‌آموزان سال سوم مقطع متوسطه طراحی شده است.

پرسشنامه اهداف پیشرفت دانش آموزان

 

چکیده:

هدف پژوهش حاضر، بررسی نقش ادراک از محیط سازنده گرای اجتماعی در انگیزش پیشرفت بر اساس نقش واسطه ای باورهای انگیزشی مانند اهداف پیشرفت و خودکارآمدی بود. بدین منظور ازمیان دانش آموزان دختر مقطع متوسطه دوم شهر مشهد، نمونهای به حجم ۳۸۵ نفر از دانش آموزان رشته های ریاضی، تجربی و انسانی نواحی چهار،پنج، شش و تبادکان انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه انگیزش پیشرفت هرمنس(۱۹۷۷)، پرسشنامه ادراک از محیط سازنده گرای اجتماعی حقایقی و کارشکی(۱۳۹۴)، پرسشنامه اهداف پیشرفت میدگلی و همکاران (۱۹۸۸) و پرسشنامه خودکارآمدی موریس(۲۰۰۱) استفاده شد. برای تحلیل دادهها و آزمون مدل کلی از تحلیل مسیر استفاده شد. تحلیل مسیر نشان داد که الگوی پیشنهادی نقش ادراک از محیط سازنده گرای اجتماعی در انگیزش پیشرفت با میانجی گری اهداف پیشرفت و خودکارآمدی از برازش خوبی برخوردار نیست. با اصالحی که در مدل اولیه با حذف متغیر میانجی اهداف عملکردی اجتنابی صورت گرفت، الگوی دیگری برای متغیرهای پژوهش به وجود آمد که برازش خوبی داشته و تایید شد. ضرایب مسیر نشان داد که انگیزش پیشرفت از طریق ادراک از محیط سازنده گرای اجتماعی قابل پیش بینی است، همچنین ضریب مسیر ادراک از محیط سازنده گرای اجتماعی به انگیزش پیشرفت، اهداف تبحری، اهداف عملکردی رویکردی، خودکارآمدی معنادار و قابل توجیه است. همچنین ضرایب مسیر متغیرهای میانجی نشان داد که اهداف تبحری، اهداف رویکردی عملکردی و خود کارآمدی قادر به پیش بینی انگیزش پیشرفت هستند. ضرایب مسیر نشان داد که ادراک از محیط سازنده گرا از طریق نقش واسطهای اهداف تبحری، انگیزش پیشرفت را به طور مثبت پیش بینی میکند

دانلود این بسته پرسشنامه پرسش مهر

برای دانلود این بسته پرسشنامه های سنجش مهارت دانش آموزان ویژه پرسش مهر 97 روی دکمه خرید کلیک کرده و بعد از مرحله پرداخت لینک های دانلود در دسترس خواهند بود.

جهت دانلود این بسته پرسشنامه مهارت سنجی دانش آموزان روی دکمه زیر کلیک نمایید.

لینک دانلود

سوالات آزمون ضمن خدمت آغاز سالتحصیلی با ایمنی و امنیت در مدرسه

15 Oct 2018

سوالات ضمن خدمت آغاز سالتحصیلی همراه با ایمنی و امنیت در مدرسه

سایت ضمن خدمت فرهنگیان ایران در صدد آماده سازی یک بسته بسیار کامل منابع آزمون و سوالات ضمن خدمت آغاز سالتحصیلی همراه با ایمنی و امنیت در مدرسه میباشد . که بصورت مرتبط تا پایان دوره بروز رسانی شده و همکاران عزیزی که در این دوره مشارکت دارند بتوانند آنرا دانلود نموده و مورد استفاده قرار دهند .

نمونه سوالات ضمن خدمت آغاز سالتحصیلی همراه با ایمنی و امنیت در مدرسهدر روزهای آتی بسته کامل منابع و سوالات ضمن خدمت آغاز سالتحصیلی همراه با ایمنی و امنیت در مدرسه را میتوانید از همین صفحه دانلود و مورد استفاده قرار دهید.

برای دانلود نمونه سوالات ضمن خدمت آغاز سالتحصیلی همراه با ایمنی و امنیت در مدرسه روی دکمه زیر کلیک کنید.

دانلود سوالات

مقاله توجه به رشد همه جانبه مهارت های دانش آموزان ویژه پرسش مهر 19

13 Oct 2018

مقاله پرسش مهر 19 - مهارت های دانش آموزان

مقاله توجه به رشد همه جانبه دانش ، نگرش و مهارت های دانش آموزان. بصورت ویژه در جهت موضوع پرسش مهر 19 ریاست جمهوری تدوین و بروزرسانی شده است . این مقاله بسیار کامل و شامل کلیه موارد مورد نیاز در تجربیات برتر تدریس است. بخشی از مقاله توجه به رشد همه جانبه دانش و مهارت های دانش آموزان.   را مشاهده می کنیم .

مقاله پرسش مهر 19

این مقاله ویژه پرسش مهر 19 تدوین شده است.

بیان وضعیت موجود

امکانات مدرسه در حد محدود  بوده  و وسایل آموزشی به ندرت دیده می شد . والدین اغلب کشاورز و  دامدار بو دند و   در ابتدای  سال تحصیلی  فرصتی  برای رسیدگی به امور تحصیلی فرزندشان نداشتند . دانش آموزان در حالی که مشتاق به نظر می رسیدند ازامکانات زیادی  برخوردار نبودند  با توصیف چنین شرایطی تصمیم گرفتم در حد امکان از تمام امکانات برای رشد و پیشرفت دانش آموزان استفاده نمایم و تحولی در امر ارزشیابی بوجود آورم.

حدود سه ماه از شروع  سال تحصیلی گذشته بود. پس از چندین جلسه تدریس  . درباره پیشرفت دانش آموزان نگرانی هایی احساس کردم . به نظر می رسید   بعضی ازدانش آموزان در فعالیت های کلاسی شرکت جدی نداشتند و نمی توانستند  درس های  تدریس شده  قبلی را بخوانند   بنا به اهمیت موضوع تصمیم گرفتم با انجام مطالعات بیشتر و تحول در ارزشیابی سطح دانش و معلومات دانش آموزان را بالا ببرم.

شناسایی مسئله

پرورش عادت صحیح فکر کردن در دانش آموزان ، یکی از وظایف عمده دست اندرکاران تعلیم و تربیت ، به ویژه معلمان است . ایجاد شرایط مطلوب برای اندیشیدن و تحریک ، تشویق و راهنمایی دانش آموزان برای کسب مهارت های تفکر و اندیشه صحیح در فرآیند تدریس – یادگیری ، امری اجتناب ناپذیر است . زیرا در هر جامعه ای ، تحولات و تغییرات سریع و فزآینده ای رخ می دهد که اگر نظام آموزش وپرورش نتواند توانایی حل مسایل ناشی ازآن ها را به دانش آموزان خویش بیاموزد ، به موفقیت جامعه آسیب رسانده است وقتی روش های تدریس تغییر می یابد باید نو آوری هایی نیز در نحوه اندازه گیری و سنجش پیشرفت تحصیلی فراگیران به وجود آید یکی از روشهای ارزشیابی برای توسعه و بهبود مهارت تفکر در دانش آموزان ، روش گروهی است .

در این روش ابتدا مسئله ای از سوی معلم برای دانش آموزان مطرح می شود سپس با یاری جستن از ارزشیابی گروهی مسئله مورد تحلیل و بررسی قرار می گیرد و هر گروه بهترین راه حل را برای مساله انتخاب می کند چون مساله در گروه مورد بحث و بررسی قرار می گیرد دانش آموزان با علاقه و انگیزه به یادگیری مطلب می پردازند در این ارزشیابی به توانایی مشاهده دقیق ، میزان و نحوه جمع آوری اطلاعات ، فرضیه سازی ، قدرت پیش بینی ، مطالعات کتابخانه ای ، پروژه های تحقیقاتی ، گزارش از بازدیدهای علمی ، مقاله نویسی و  .... توجه کافی می شود .

فرآیند مزبور باید منظم و منطقی صورت گیرد زیرا در غیر این صورت ، شکست معلم در اجرای هدف های تدریس و یادگیری قطعی است . اگر به ارزشیابی تحصیلی به مثابه جزیی از فرآیند آموزش نگاه شود این عنصر می تواند در مقامی قرار گیرد که به رشد و توسعه نظام آموزش و پرورش جامعه کمک کند اما در کشور ما بنابر پژوهش موسی ( 1376) ، درعمل تنها از این عنصر با ارزش برنامه درسی ، تنها برای نمره دادن و مقایسه پیشرفت تحصیلی دانش آموزان با یکدیگر و طبقه بندی آنان و نهایت ارتقای تحصیلی دانش آموزان استفاده به عمل آمده و سایر هدف های آن به دست فراموشی سپرده شده است .در نتیجه طبق پژوهش دادستان ( 1375) به جای این که عنصر ارزشیابی در جهت بهبود و اصلاح نارسایی های نظام آموزشی و پرورشی و اهرم بازخورد عمل کند ، بر عکس به گونه ای از این عنصر استفاده شده است که جز ایجاد تنش و اضطراب ، عدم اعتماد به نفس ، دلزدگی و رویگردانی از درس و مدرسه چیز دیگری را به دنبال نداشته است .

برای دانلود مقاله توجه به رشد همه جانبه دانش و مهارت های دانش آموزان.   از این قسمت اقدام کنید.

لینک دانلود


جدیدترین مقاله ها در باره پرسش مهر 19

محبوب ترین و جدید ترین مقاله ها و مطالب ویژه موضوع پرسش مهر 19

مهارت های زندگی سالم و افزایش بهداشت روان

5000 تومان
خرید محصول

آموزش مهارت های فکری استدلال و تفکر استقرایی به دانش آموزان

5000 تومان
خرید محصول

مقاله توجه همه جانبه به ارتقا دانش و مهارت های دانش آموزان

4500 تومان
خرید محصول

داستان در باره پرسش مهر شماره ۱۹

6000 تومان
خرید محصول

مجموعه اشعار اختصاصی و جدید پرسش مهر ۹۷ – شماره ۱۹

6000 تومان
خرید محصول

خوشنویسی ثلث پرسش مهر ۹۷ – اختصاصی و جدید

6000 تومان
خرید محصول

سخنوری پرسش مهر ۹۷ مربوط به پرسش مهر نوزدهم:سالتحصیلی ۹۷-۹۸

6000 تومان
خرید محصول

دانلود نمونه نمایشنامه نویسی پرسش مهر ۹۷

6000 تومان
خرید محصول

سفارش فایل اختصاصی و نسخه واحده رشته های مسابقاتی پرسش مهر

120000 تومان
خرید محصول

جواب پرسش مهر ۹۷ رئیس جمهور : مقاله و تحقیق آماده و کامل با فرمت ورد و قابل ویرایش

5000 تومان
خرید محصول

انشاء پرسش مهر: مهارت هایی که سال قبل آموختم

6000 تومان
خرید محصول

مقاله پرسش مهر ۹۸-۹۷ : متوسطه دوم

6000 تومان
خرید محصول

مقاله پاسخ به پرسش مهر ۹۷ – متوسطه اول

6000 تومان
خرید محصول

مقاله پاسخ به پرسش مهر ۹۷ – سطح دبستان

6000 تومان
خرید محصول

 

دانلود فیلم , شعر, عکس, خوشنویسی , داستان و مقاله برای گلدسته های سرو با موضوع دعوت به نماز

10 Oct 2018

جشنواره گلدسته های سرو با موضوع دعوت به نماز

دانش آموزانی که قصد شرکت در جشنواره گلدسته های سرو با موضوع دعوت به نماز را دارند توجه داشته باشند مهلت ارسال آثار تا دیماه 97 تمدید شده است . با ورود به لینک زیر میتوانید تعدادی از نمونه های شعر برای جشنواره گلدسته های سرو , عکس برای جشنواره گلدسته های سرو , تصویر سازی با موضوع دعوت به نماز برای گلدسته های سرو , فیلم کوتاه بین دو نماز جهت ارسال به جشنواره گلدسته های سرو , خوشنویسی با موضوع دعوت به نماز جهت ارسال به جشنواره گلدسته های سرو را ملاحظه نموده و دانلود نمایند.

دانلود نمونه شعر, داستان, فیلم و عکس برای جشنواره گلدسته های سرو با موضوع دعوت به نماز

لازم به توضیح است که این جشنواره در راستای نشر احکام ارزشمند نماز در بین بخش‌های مختلف ادارات آموزش و پرورش، اولین جشنواره فرهنگی ـ هنری نماز تحت عنوان «گلدسته‌های سرو» در قالب فضای مجازی در رشته‌های مختلف برگزار می‌شود.

اهمیت جشنواره و چرایی شرکت دانش آموزان در آن

 این اداره‌کل بخش‌های مختلفی را در حوزه آموزش و پرورش دنبال می‌کند که یکی از آن موارد، فعالیت‌های فرهنگی ـ هنری است و طبق فرمایش مقام معظم رهبری و حضرت امام خمینی(ره) هرآنچه که در قالب هنر، می‌گنجد ماندنیست و هنر بهترین وسیله ابراز خوبی‌ها و ارزش‌ها است. هر فعالیتی که در قالب هنر انجام شود، ماندنی است.

دانلود نمونه های شعر, فیلم کوتاه, داستان و مقاله دعوت به نماز برای جشنواره گلدسته های سرو

با توجه به اینکه جشنواره گلدسته‌های سرو در میان تمامی دانش‌آموزان و فرهنگیان نخستین بار در قالب فراخوان با رویکرد حجم کار برای مربیان پرورشی که به عنوان سنگرداران اصلی تعلیم و تربیت در مدارس هستند، برای اولین بار انجام می‌شود، و ممکن است دانش آموزان و حتی همکاران گرامی آشنایی چندانی با شیوه نامه برگزاری جشنواره گلدسته های سرو با موضوع دعوت به نماز نداشته باشند تا بتوانند آثار خودشان را منطبق با شیوه نامه اجرایی مسابقات جشنواره تنظیم و تدوین نمایند ما سعی کرده ایم تعدادی نمونه از باب ایجاد آشنایی با شیوه نامه های اجرا و نحوه تدوین و آماده سازی آثار آماده کرده و برای دانلود در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

شیوه نامه اجرایی و نحوه تنظیم آثار برای ارسال به جشنواره

در آثار دانلود نحوه تنظیم و نحوه ارسال آثار به جشنواره هم بیان شده اند.

شما عزیزان میتوانید با ورود به لینک زیر اقدام به مشاهده و دانلود نمونه های آثار برای جشنواره گلدسته های سرو کنید . 

برای دانلود نمونه شعر برای جشنواره گلدسته های سرو , نمونه داستان , فیلم کوتاه , خوشنویسی, تصویر سازی و عکاسی با موضوع نماز برای جشنواره گلدسته های سرو روی دکمه زیر کلیک نمایید.

دانلود نمونه برای جشنواره گلدسته های سرو و شیوه نامه اجرایی مسابقات با موضوع دعوت به نماز

برنامه عملیاتی مدارس ابتدایی, متوسطه اول و دوم,فرزانگان و پیشتازان

24 Jun 2018

برنامه عملیاتی مدارس

همکاران گرامی از سراسر کشور عزیزمان دستتان را به واسطه خدمات ارزشمندی که به کشورم میکنید میبوسم . همینک برنامه عملیاتی مدارس ابتدایی , برنامه عملیاتی متوسطه اول و دوم , برنامه عملیاتی مدارس شاهد , فرزانگان و پیشتازان در قالب پکیج های مجزا جهت دانلود خدمتتان تقدیم میگردد . امیدواریم توانسته باشیم کمکی کوچک به شما در مسیری مقدس و با ناهمواریهای فراوان کرده باشیم .

برنامه عملیاتی مدارس ابتدایی , متوسطه اول و دوم

در کمتر از یک دقیقه برنامه عملیاتی مورد نیازتان را انتخاب نموده و دریافت کنید.

بسته های دانلودی

جهت دانلود برنامه عملیاتی مدارس روی دکمه زیر کلیک کرده و نسبت به انتخاب و دانلود برنامه مورد نظرتان اقدام نمایید.

التماس دعا

دانلود بسته کامل و دقیق برنامه عملیاتی سالانه مدارس در مقاطع مختلف با فرمت ورد به همراه جداول دقیق برنامه ریزی , اهداف، چشم اندازها ویژه سالتحصیلی 98-97

4000 تومان

خرید محصول

دانلود نمونه های برنامه

برنامه عملیاتی مدارس فرزانگان و پیشتازان

برای دانلود برنامه سالانه مدارس پیشتازان و فرزانگان میتوانید وارد لینک های زیر شوید . همچنین برای دانلود برنامه سالانه و تقویم اجرایی همه پست های سازمانی هم میتوانید به دسته بندی برنامه سالانه مدارس مراجعه نمایید.

برنامه عملیاتی مدارس ابتدایی

دانلود کاملترین برنامه سالانه معاون اجرایی و تقویم اجرایی مدارس ۹۸-۹۷

4000 تومان
خرید محصول

برنامه عملیاتی متوسطه اول

برنامه عملیاتی متوسطه دوم

بخش برنامه سالانه و عملیاتی

 

 

برنامه عمل سالانه مدرسه برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی

برنامه عمل سالانه مدرسه برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی

قیمت : 5000 تومان

 

 

طرح و پروژه نوآورانه مدرسه برای آموزش و فرهنگ سازی در زمینه پیشگیری

طرح و پروژه نوآورانه مدرسه برای آموزش و فرهنگ سازی در زمینه پیشگیری

قیمت : 4000 تومان

 

 

برنامه سالانه مدارس شاهد کاملترین و جدیدترین نمونه بر اساس اهداف خاصی که در برنامه سالانه مدارس شاهد نیاز است

برنامه سالانه مدارس شاهد کاملترین و جدیدترین نمونه بر اساس اهداف خاصی که در برنامه سالانه مدارس شاهد نیاز است

قیمت : 3000 تومان

 

 

برنامه سالانه معاون آموزشی مدارس بر اساس طرح تدبیر

برنامه سالانه معاون آموزشی مدارس بر اساس طرح تدبیر

قیمت : 3000 تومان

 

 

برنامه سالانه پیشتازان و فرزانگان به همراه تقویم اجرایی سال تحصیلی جدید

برنامه سالانه پیشتازان و فرزانگان به همراه تقویم اجرایی سال تحصیلی جدید

قیمت : 3000 تومان

 

 

برنامه سالانه طرح تدبیر برای مدارس ابتدایی

برنامه سالانه طرح تدبیر برای مدارس ابتدایی

قیمت : 4000 تومان

 

 

برنامه عملیاتی سالانه مدارس در مقاطع مختلف

برنامه عملیاتی سالانه مدارس در مقاطع مختلف

قیمت : 4000 تومان

 

 

برنامه هفتگی مدارس ابتدایی بر اساس طرح تدبیر

برنامه هفتگی مدارس ابتدایی بر اساس طرح تدبیر

قیمت : 1000 تومان

 

 

تقویم اجرایی مدارس شاهد بر اساس طرح تعالی و طرح تدبیر

تقویم اجرایی مدارس شاهد بر اساس طرح تعالی و طرح تدبیر

قیمت : 3000 تومان

 

برنامه سالانه طرح تعالی مدیریت کیفیت مدار مدارس ابتدایی

برنامه سالانه طرح تعالی مدیریت کیفیت مدار مدارس ابتدایی

تحلیل محتوای کتاب های درسی

22 Jun 2018

تحلیل محتوای کتاب درسی

مطمئن باشید پژوهش سرای مدیران فردا کاملتری فایل های تحلیل محتوای کتاب درسی را به به شما ارائه میکند . در حال حاضر حدود 40 نمونه تحلیل محتوای کتاب های درسی را میتوانید در سایت ببینید و بزودی بارگذاری فایل های بیشتر  در این دسته بندی انجام خواهد شد.

مشاهده , انتخاب و دانلود نمونه ها

تحلیل محتوای فارسی سوم دبستان از نظر حیطه های رفتاری و تصاویر و متن نوشتاری تنظیم شده توسط تیم تخصصی بانک فایل پژوهشی معلمان به صورت دقیق

2000 تومان
خرید محصول

تحلیل محتوای ریاضی پنجم ابتدایی کتاب درسی از دیدگاه الگوی خلاقیت گیلفورد تنظیم شده توسط تیم تخصصی بانک فایل پژوهشی معلمان به صورت دقیق

2000 تومان
خرید محصول

بررسی و تحلیل تصاویر کتاب هدیه های آسمانی پایه سوم ابتدایی تنظیم شده توسط تیم تخصصی بانک فایل پژوهشی معلمان به صورت دقیق

2000 تومان
خرید محصول

تحلیل محتوای علوم تجربی پنجم و ششم ابتدایی بر اساس الگوی یادگیری اکتشافی برونر تنظیم شده توسط تیم تخصصی بانک فایل پژوهشی معلمان به صورت دقیق

2000 تومان
خرید محصول

تحلیل محتوای فارسی پنجم ابتدایی بر اساس مؤلفه های جهانی تنظیم شده توسط تیم تخصصی بانک فایل معلمان به صورت دقیق

2000 تومان
خرید محصول

تحلیل محتوای کمی کتب مطالعات اجتماعی دوره دوم ابتدایی با توجه به شاخص های مهارت های اجتماعی کاملترین و بهترین نمونه

1500 تومان
خرید محصول

تحلیل محتوای کتاب علوم تجربی سوم ابتدایی بر اساس الگوی حل مسئله جان دیویی کاملترین و بهترین نمونه

1500 تومان
خرید محصول

تحلیل محتوای کتاب های درسی مطالعات اجتماعی سوم،چهارم ،پنجم و ششم دوره ابتدائی بر اساس مولفه الگوی مصرف کاملترین و بهترین نمونه

1500 تومان
خرید محصول

تحلیل محتوای مطالعات اجتماعی پایه ششم ابتدایی برنامه درسی از منظر توجه به پرورش مهارت زندگی در دانش آموزان کاملترین و بهترین نمونه

1500 تومان
خرید محصول

تحلیل محتوای مطالعات اجتماعی ابتدایی کل کتابها بر اساس مفهوم قانون گرایی کاملترین و بهترین نمونه

1500 تومان
خرید محصول

تأثیر رویکرد اکتشافی درس علوم تجربی با روش تدریس متداول بر خلاقیت و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان ،در دوره ابتدایی کاملترین و بهترین نمونه

1500 تومان
خرید محصول

تحلیل محتوای مطالعات اجتماعی پایه هفتم متوسطه در بُعد شناختی کاملترین و بهترین نمونه

1500 تومان
خرید محصول

تحلیل محتوای علوم تجربی دوم ابتدایی از نظر مهارت حل مسئله و اهداف آموزشی کاملترین و بهترین نمونه

1500 تومان
خرید محصول

تحلیل محتوای مطالعات اجتماعی پایه هفتم متوسطه در بُعد نگرشی کاملترین و بهترین نمونه

1500 تومان
خرید محصول

تحلیل محتوای علوم تجربی پنجم و ششم ابتدایی بر اساس الگوی یادگیری اکتشافی برونر کاملترین و بهترین نمونه

1500 تومان
خرید محصول

بررسی و تحلیل تصاویر کتاب هدیه های آسمانی پایه سوم ابتدایی کاملترین و بهترین نمونه

1500 تومان
خرید محصول

بررسی و تجزیه و تحلیل نگرش مشاوران و دانش آموزان علوم ریاضی و علوم تجربی استان زنجان نسبت به ملاکها و ضوابط هدایت تحصیلی در دوره دوم متوسطه) کاملترین و بهترین نمونه

1500 تومان
خرید محصول

تحلیل محتوای مطالعات اجتماعی سوم دبستان با تکنیک ویلیام رومی کاملترین و بهترین نمونه

1500 تومان
خرید محصول

تحلیل محتوای ریاضی پنجم ابتدایی کتاب درسی از دیدگاه الگوی خلاقیت گیلفورد کاملترین و بهترین نمونه

2000 تومان
خرید محصول

تحلیل محتوای فارسی سوم دبستان از نظر حیطه های رفتاری و تصاویر و متن نوشتاری کاملترین و بهترین نمونه

1500 تومان
خرید محصول

تحلیل محتوای فارسی پنجم ابتدایی بر اساس مؤلفه های جهانی کاملترین و بهترین نمونه

1500 تومان
خرید محصول

تحلیل محتوای علوم تجربی پایه ششم ابتدایی برنامه درسی از منظر توجه به مهارت کاوشگری در دانش آموزان کاملترین و بهترین نمونه

1500 تومان
خرید محصول

تحلیل محتوای مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی از منظر توجه به مؤلفه های سبک زندگی سالم کاملترین و بهترین نمونه

1500 تومان
خرید محصول

تحلیل محتوای علوم تجربی پایه سوم ابتدایی از نظر بررسی توجه به امر اکتشافی و خلاقیتی کاملترین و بهترین نمونه

1500 تومان
خرید محصول

تحلیل محتوای علوم سوم ابتدایی جدیدالتالیف دوره ابتدایی به روش ویلیام رومی کاملترین و بهترین نمونه

1500 تومان
خرید محصول

تحلیل محتوای علوم تجربی پایه پنجم از نظر تأکید به مهارت های فرآیندی کاملترین و بهترین نمونه

1500 تومان
خرید محصول

تحلیل محتوای علوم تجربی پنجم دبستان به روش ویلیام رومی کاملترین و بهترین نمونه

1500 تومان
خرید محصول

تحلیل محتوای مطالعات اجتماعی ششم ابتدایی بر اساس روش ویلیام رومی کاملترین و بهترین نمونه

1500 تومان
خرید محصول

تحلیل محتوای کتب مطالعات اجتماعی پایه چهارم و پنجم دوره ابتدایی از منظر فعال و غیر فعال بودن بر اساس روش ویلیام رومی کاملترین و بهترین نمونه

1500 تومان
خرید محصول

تحلیل محتوای هدیه های آسمان پنجم از نظر تأکید بر آموزه های ملی و مذهبی کاملترین و بهترین نمونه

1500 تومان
خرید محصول

برنامه سالانه مداری ابتدایی , مهد کودک , پیش دبستانی

22 Jun 2018

برنامه سالانه مدارس

برنامه سالانه مشاور مدرسه در مقاطع مختلف بر اساس آخرین ویرایش ۹۸-۱۳۹۷

3000 تومان
خرید محصول

برنامه سالانه مدارس ابتدایی بر اساس طرح تدبیر ۹۸-۱۳۹۷ به همراه تقویم اجرایی رایگان

5000 تومان
خرید محصول

برنامه سالانه معاون پرورشی متوسطه اول بر اساس طرح تعالی آخرین و جدیدترین نمونه

3000 تومان
خرید محصول

برنامه سالانه معاون پرورشی متوسطه دوم بر اساس طرح تعالی آخرین ویرایش در سال تحصیلی جدید

3000 تومان
خرید محصول

برنامه سالانه معاون آموزشی بر اساس طرح تعالی آخرین ویرایش سال تحصیلی جدید

3000 تومان
خرید محصول

برنامه سالانه ۹۷-۹۸ معاون آموزشی مدارس قرآنی بر اساس طرح تدبیر آخرین ویرایش

3000 تومان
خرید محصول

برنامه سالانه مربی بهداشت مدارس بر اساس طرح تدبیر در سال تحصیلی ۹۷-۹۸

3000 تومان
خرید محصول

برنامه سالانه هنرستان فنی و حرفه ای و کار و دانش سال تحصیلی جدید آخرین ویرایش

3000 تومان
خرید محصول

طرح تعالی مدیریت کیفیت مدار متوسطه دوم سال تحصیلی جدید آخرین ویرایش

3000 تومان
خرید محصول

کاملترین و جدیدترین برنامه سالانه طرح تعالی متوسطه اول سال تحصیلی ۹۷-۹۸

3000 تومان
خرید محصول

جدیدترین برنامه سالانه طرح تعالی مدیریت کیفیت مدار مدارس ابتدایی سال تحصیلی ۹۷-۹۸ آخرین ویرایش با فرمت ورد و قابل ویرایش

3000 تومان
خرید محصول

تقویم اجرایی مدارس شاهد بر اساس طرح تعالی و طرح تدبیر سالتحصیلی ۹۷-۹۸ آخرین ویرایش

3000 تومان
خرید محصول

برنامه هفتگی مدارس ابتدایی بر اساس طرح تدبیر با فرمت ورد و قابل ویرایش پایه اول تا ششم

1000 تومان
خرید محصول

برنامه عملیاتی سالانه مدارس در مقاطع مختلف با فرمت ورد به همراه جداول دقیق برنامه ریزی سالانه، اهداف، چشم اندازهای آتی و…

4000 تومان
خرید محصول

برنامه سالانه طرح تدبیر برای مدارس ابتدایی جدیدترین و کاملترین نمونه

4000 تومان
خرید محصول

برنامه سالانه پیشتازان و فرزانگان به همراه تقویم اجرایی سال تحصیلی جدید آخرین ویرایش

3000 تومان
خرید محصول

برنامه سالانه معاون آموزشی مدارس بر اساس طرح تدبیر سال تحصیلی جدید آخرین ویرایش

3000 تومان
خرید محصول

تقویم اجرایی ابتدایی طرح تدبیر سال تحصیلی جدید و آخرین ویرایش

3000 تومان
خرید محصول

تقویم اجرایی آموزشگاه استثنایی طرح تدبیر سال تحصیلی جدید آخرین ویرایش

3000 تومان
خرید محصول

تقویم اجرایی پرورشی مدارس سال تحصیلی جدید آخرین ویرایش

3000 تومان
خرید محصول

برنامه سالانه مدارس شاهد کاملترین و جدیدترین نمونه

3000 تومان
خرید محصول

طرح و پروژه نوآورانه مدرسه برای آموزش فرهنگ سازی در زمینه پیشگیری آسیب های اجتماعی

4000 تومان
خرید محصول

برنامه عمل سالانه مدرسه برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی

4000 تومان
خرید محصول

تجربیات برتر تربیتی و پرورشی معلمان

22 Jun 2018

تجارب برتر تربیتی آموزگار ابتدایی حل مشکل اختلالات رفتاری دانش آموز

3000 تومان
خرید محصول

تجارب برتر تربیتی آموزگار دبستان چگونگی آموزش مفهوم هرم غذایی سالم

3000 تومان
خرید محصول

تجارب برتر تربیتی استثنایی علاقمند کردن دانش آموزان استثنایی به استفاده از تغذیه مفید

3000 تومان
خرید محصول

تجارب برتر تربیتی معلم ابتدایی دزدی و حل مشکل و بررسی علل در دانش آموز

3000 تومان
خرید محصول

تجارب برتر تربیتی معلم دبستان بررسی ارتباط با جنس مخالف،و رفع اختلالات جنسی

3000 تومان
خرید محصول

تجارب برتر تربیتی آموزگار بهبود پرخاشگری دانش آموز پایه …

3000 تومان
خرید محصول

تجارب برتر تربیتی معلم ایجاد ارتباط بین آموزه های تربیتی مدارس با زندگی

3000 تومان
خرید محصول

مقاله تجربه برتر تربیتی امانت داری و گسترش آن در بین دانش آموزان

3000 تومان
خرید محصول

نمونه های تجارب برتر تربیتی چگونگی بررسی ورفع اختلال اضطراب در دانش آموزان

3000 تومان
خرید محصول

مقاله در مورد تجارب برتر تربیتی درمان استرس پس از آسیب PTSD دانش آموز

3000 تومان
خرید محصول

تجارب تربیتی معلمان تعمیق و اعتقاد به حجاب و عفاف دانش آموزان

3000 تومان
خرید محصول

تجارب برتر تربیتی مربی بهداشت رعایت مسایل بهداشتی و بیان مضرات میکروب و انتقال آلودگی از طریق مکیدن لوازم نوشتاری

3000 تومان
خرید محصول

تجربه تربیتی اجرای اقداماتی پیرامون طرح ملی نهضت حفظ قرآن کریم

3000 تومان
خرید محصول

مقالات تجارب برتر تربیتی ترغیب دانش آموز با نقص کم توجهی و بیش فعالی به کلاس و درس

3000 تومان
خرید محصول

نمونه تجارب تربیتی شرکت اختیاری دانش آموزان در مراسم دعای توسل

3000 تومان
خرید محصول

نمونه تجربیات برتر معلمان برنامه آزمون های علمی عملی و مسابقات فرهنگی هنری و ورزشی

3000 تومان
خرید محصول

تجربیات برتر تدریس افزایش آگاهی اولیاء دانش آموزان درباره ادیان، مذاهب و فرقه های نوظهور

3000 تومان
خرید محصول

نمونه تجربه برتر تربیتی حل مشکل ارتباطی ناصحیح و غیراخلاقی در فضای خارج از مدرسه

3000 تومان
خرید محصول

مقاله تجارب برتر تربیتی ایجاد زمینه های شرکت دانش آموزان در نماز اول وقت

3000 تومان
خرید محصول

تجربیات برتر تربیتی معلمان پیشگیری از اعمال ضد اجتماعى و اخلاقى بوسیله مهر و توجه والدین

3000 تومان
خرید محصول

دانلود رایگان تجربیات مدون معلم ابتدایی رفع مشکل ناسازگاری دانش آموز

3000 تومان
خرید محصول

نمونه تجربیات برتر ارزشیابی بررسی راهکارهای علاقه مند سازی معلمان به درس هنر

3000 تومان
خرید محصول

جشنواره تجربیات برتر تربیتی چشم پوشی معلم و تغییر رفتار دانش آموز

3000 تومان
خرید محصول

نمونه تجارب برتر تربیتی تغییر نگرش در حیطه اخلاقی و رفتاری و فضای مجازی با تلفیق هنر

3000 تومان
خرید محصول

تجارب برتر تربیتی سرپرست تقویت حس ایمان و اعتقاد و افزایش اعتماد به نفس و امید به زندگی در دانش آموز افسرده

3000 تومان
خرید محصول

تجربیات برتر مدیران مدارس نقش روابط انسانی مدیران و عوامل دخیل در امور و جلب اعتماد و مشارکت اولیا و دانش آموزان

3000 تومان
خرید محصول

نمونه تجارب برتر چگونه توانستم لکنت و اختلال یادگیری دانش آموزم را بهبود بخشم؟

3000 تومان
خرید محصول

تجربیات برتر معلمان رفع مشکل مدرسه گریزی و عدم رغبت به محیط مدرسه

3000 تومان
خرید محصول

تجربیات برتر آموزشی رفع اختلال رفتار دانش آموز با پدر و مادرش به روش غیر مستقیم داستان

3000 تومان
خرید محصول

نمونه تجارب برتر تربیتی معاون پرورشی نحوه جذب و گرایش حداکثری دانش آموزان به اقامه نماز

3000 تومان
خرید محصول

کارنمای معلمی

22 Jun 2018

کارنمای معلمی

در ادامه به صورت نمونه 65 کارنمای معلمی : پروژه دانشگاه فرهنگیان را مشاهده میکنید که با کلیک روی هر یک از نمونه های زیر میتوانید آن را دانلود نمایید.

دانلود نمونه های کارنما

نمونه کارنمای معلمی : تجارب معلمی – ۲۴ صفحه

3000 تومان
خرید محصول

نمونه کارنمای معلمی : ویژگیهای مدرسه خوب-۳۳ صفحه

3000 تومان
خرید محصول

کارنمای معلمی : افزایش بهره وری در ۳۳ صفحه

3000 تومان
خرید محصول

نمونه کارنمای معلمی : رضایت قلبی از شغل معلمی در ۳۳ صفحه

3000 تومان
خرید محصول

دانلود کارنمای معلمی : عشق و محبت – ۳۳ صفحه

3000 تومان
خرید محصول

مقدمه کارنمای معلمی : پالایش روحی – ۲۸ صفحه

3000 تومان
خرید محصول

پروژه دانشگاه فرهنگیان : ترم هفت به صورت کامل و دقیق و آماده تحویل

3000 تومان
خرید محصول

یک نمونه پروژه دانشگاه فرهنگیان در ۲۴ صفحه

3000 تومان
خرید محصول

کارنمای معلمی : ۳۳ صفحه

3000 تومان
خرید محصول

نمونه درس پروژه دانشگاه فرهنگیان : ۲۶ صفحه به صورت کامل و دقیق و آماده تحویل

3000 تومان
خرید محصول

نمونه کارنمای معلمی ۲۵ صفحه به صورت کامل و دقیق و آماده تحویل

3000 تومان
خرید محصول

دانلود کارنمای معلمی : چگونه کلاس درس جذابتری داشته باشیم؟

3000 تومان
خرید محصول

کارنمای معلمی چیست : گزارش کارورزی در ۲۸ صفحه

3000 تومان
خرید محصول

پرسش مهر رئیس جمهور - پرسش مهر 97

22 Jun 2018

پرسش مهر

مقاله پرسش مهر ۹۶ رئیس جمهور در محیط مدرسه تحمل افکار دیگران، احترام به افکار دیگران را چگونه تمرین کنیم؟به صورت کامل و در قالب ورد و قابل ویرایش  در ۳۷ صفحه

مقاله پرسش مهر ۱۸ مربوط به سال تحصیلی ۹۷-۹۶ رئیس جمهور به صورت کاملا دقیق و توسط تیم تخصصی بانک فایل پژوهشی معلمان طراحی و تدوین گردیده است و در راستای پرسش مهر رئیس جمهور در روز بازگشایی مدارس صورت گرفته است .

پرسش مهر 97-98

این فایل حاوی پاسخ به پرسش مهر ۹۶ رئیس جمهور میباشد که حاوی موارد و نکته های زیر میباشد.

آنچه در این مجموعه مشاهده می کنیم :

  • چکیده
  • مقدمه
  • بیان مسئله
  • تداوم بی احترامی به دیگران
  • گفتاری در معنای تحیت
  • آیات کریمه قرآن
  • بحث روایتی
  • انسان اخلاقی و کرامت انسانی
  • انسان‌های محترم و قابل احترام
  • چگونه احترام بگذاریم؟
  • احترام به افکار و مقدسات یکدیگر
  • الف) پذیرش دو طرف یا چند طرف
  • ب) اصل آگاهى و علم
  • ج) لزوم پذیرش اختلاف اقوام، ملل و زبان‌ها
  • همبستگی
  • د) امکان حصول تفاهم و وحدت
  • ه) آزادى فکر و اندیشه و انتخاب راه
  • و) خوش بینى نسبت ‏به دیگران
  • ز) جدى گرفتن پیام گفت و گو
  • ن) احترام به افکار، فرهنگ و مقدسات یکدیگر
  • نتیجه گیری
  • منابع و ماخذ
  • همانطور که عنوان شد مقاله پرسش مهر ۹۷-۹8 رئیس جمهور بسیار کامل دقیق و قابل ویرایش می باشد.با هم بخشی از چکیده مقاله پرسش مهر ۹۶ رئیس جمهور را مشاهده می کنیم:

 

پرسش مهر ۹۷-98 رئیس جمهور

در سال تحصیلی اخیر نیز مانند سالهای قبل پرسش مهر ۹۶ رئیس جمهور در روز آغازین سال تحصیلی مطرح گردید. پرسش مهر ۹۶ در باره احترام متقابل در محیط مدرسه توسط دانش آموزان به یکدیگر بود. همانگونه که می دانیم ، آگاهی از نظرات و عقاید افراد جامعه این امکان را فراهم می آورد که تدابیر و تصمیمات دقیق تر و جامع تری در حوزه های مختلف اتخاذ گردد و احتمال بروز برنامه ریزیهای ناصواب را تا حد چشمگیری کاهش خواهد داد. وقتی صحبت از آموزش به میان می آید، اشکالی از آموزش رسمی در مدارس و دانشگاهها در ذهن نقش می بندد غافل از آنکه آموزش از راههای مختلفی چون گروههای مختلف اجتماعی) با توجه به سن و پایگاه اجتماعی(، کتابخانه ها، اینترنت، مطبوعات، رادیو تلویزیون و به طور کلی کلیه شبکه های ارتباطاتی اعم از ملی و فراملی امکان پذیر است و چه بسا رادیو و تلویزون نقش پررنگ تری از نظامهای آموزش رسمی ایفا نمایند. بنابراین کلیه شبکه های ارتباطاتی نقش قابل توجهی در ایجاد و درونی نمودن یک ویژگی فرهنگی در یک جامعه خواهند داشت که در بستر آن، فرهنگ سازی و فرهنگ پذیری اتفاق خواهد افتاد همانگونه که کودک با ورود به مدرسه و قرار گرفتن در جریان روابط دوستانه بسیاری از هنجارهای اجتماعی را آموخته و آنها را درونی سازی می نماید.در مقاله حاضر قصد داریم پیرامون پرسش مهر مطرح شده رئیس جمهور در رابطه با احترام متقابل و پذیرش افکار دیگران در محیط مدرسه بپردازیم.

پرسش مهر ۹۷-۹۶

کلیدواژه : پرسش مهر ۹۶ ،مقاله پرسش مهر،رئیس جمهور،مدارس

برای دانلود مقاله پرسش مهر ۹۷-۹۶ رئیس جمهور می توانید ازلینک زیر استفاده نمایید.

پرسش مهر 19

بانک فایل های پژوهشی ویژه معلمان و دانش آموزان پاسخ پرسش مهر ۱۸ رئیس جمهور را در قالب چندین فایل متفاوت برای شما آماده کرده است . شما عزیزان برای دریافت پاسخ پرسش مهر ۱۸ رئیس جمهور مربوط به پرسش مهر ۹۶ میتوانید اقدام به خرید این فایل کنید . بعد از مرحله پرداخت هزینه فایل به مدت ۷۲ ساعت و بصورت نامحدود برای شما باز شده و قابل دانلود خواهد بود.