no-img
طرح درس پژوهی فرزانگان

اقدام پژوهی با موضوع ترغیب دانش آموز به خط زیبا و نوشتن مشق


طرح درس پژوهی فرزانگان
اطلاعیه های سایت

ادامه مطلب

اقدام پژوهی با موضوع ترغیب دانش آموز به خط زیبا و نوشتن مشق
zip
نوامبر 5, 2020
۱۰,۰۰۰ تومان

اقدام پژوهی با موضوع ترغیب دانش آموز به خط زیبا و نوشتن مشق


اقدام پژوهی خط زیبا و نوشتن مشق

اقدام پژوهی معلم مدارس دوره ابتدایی با موضوع چگونه توانستم دانش آموز را به خط زیبا و نوشتن مشق ترغیب کنم

 

همانطور که می دانید درباره اقدام پژوهی باید به مطالب مهمی توجه نماییم به این موضوع دقت بفرمایید :

عوامل موثر بر بدخطی دانش آموزان: ا-عوامل مربوط به خانواده 2-عوامل مربوط به معلم وشیوه های آموزشی وتربیتی مدرسه 3-عوامل مربوط به دانش آموزان

1-عوامل مربوط به خانواده: نقش خانواده را در یادگیری مطلوب دانش آموزان نباید نادیده گرفت.از آنجا که خوشنویسی مهارتی است که مانند سایر مهارتها باید آموخته شود چنانچه کودک در خانواده ای زندگی کند که اعضای آن از ذوق واستعداد هنری بیشتری برخوردار باشند وبه فرزندان خود توجه کافی مبذول دارند کودک کمتر گرفتار معضل بدخطی می شود.نقطه مقابل چنین خانواده ای کسانی هستند که نسبت به فرزندان خود بی تفاوت اند واز تشویق وتنبیه به موقع برای انجام تکالیف فرزندانشان استفاده نمی کنندودر واقع انگیزه لازم را برای اجرای بهتر تکالیف در فرزندان خودبوجود نمی آورند.چنین کودکانی اغلب با اکراه وبی میلی به نوشتن اقدام می کنند که طبیعتا نتیجه آن نیز رضایت بخش نخواهد بود.

کودکانی که در خانواده های به هم ریخته یا خانواده هایی زندگی می کنند که محرومیت فرهنگی واجتماعی دارند از لحاظ عاطفی آسیب شدیدتری می بینند واین آسیب عاطفی برروی کلیه زمینه های تحصیلی آنان تاثیر می گذارد.

تیترهایی که در این اقدام پژوهی معلم مدارس دوره ابتدایی وجود دارد شامل موارد زیر است:

عنوان مطلب در رابطه با  خط نوشتاری

پیشگفتار در رابطه با  خط نوشتاری 

مقدمه  موضوع در رابطه با خط نوشتاری 

شناسایی مسئله در رابطه با  خط نوشتاری 

توصیف وضع موجود

خط خوب یکی از مهارت‌هایی است که باید از سن کم به دانش‌آموزان آموخته شود درغیر این صورت بخشی از فرایند یاددهی و یادگیری دچار نقص خواهد شد. آموزش خط باید از خردسالی شروع شود زیرا پایدارتر خواهد بود. از این رو درک صحیح مکانیسم‌ها و عواملی که می‌توانند باعث مشکلات دست‌خط شوند ضروری به نظر می‌رسد. اینجانب…. کدپرسنلی … آموزگار پایه …. دبستان شهید داود آبادی  می باشم.  در اوایل سالتحصیلی متوجه شدم که یکی از دانش آموزان نسبت به دیگر دانش آموزان دارای خطی نا زیبا و نا متناسب می باشد.با بررسی و نظارت بیشتر و تکالیف انجام شده در کلاس و اظهارات والدین وی  به فکر پژوهش برای رفع  مشکل نا رسا نویسی و بد خطی وی برآمدم.

در نوشته های این دانش آموز اندازه ی حروف در یک کلمه با هم تناسب ندارند .( حروف دندانه دار ، ریز و حروف قبلی و بعدی را درشت می نویسد ) دو جزء کلمات ترکیبی را خیلی با فاصله می نویسد ، به طوری که دو کلمه ی جدا از هم تصور می شود. حروف گودی دار ( مقعر ) مانند ” ی ”  ، ” ل ” و ” ن ” را به صورت شکسته و گوشه دار می نویسد.

گردآوری اطلاعات (شواهد ۱) در رابطه با  خط نوشتاری 

تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها در رابطه با خط نوشتاری 

انتخاب راه جدید موقتی دررابطه با  خط نوشتاری 

اجرای طرح جدید و نظارت بر آن در رابطه با خط نوشتاری 

گردآوری اطلاعات (شواهد ۲) در رابطه با  خط نوشتاری 

ارزشیابی تاثیر اقدام جدید در رابطه با خط نوشتاری 

تجدید نظر و دادن گزارش نهایی در رابطه با خط نوشتاری 

نتیجه گیری در رابطه با خط نوشتاری

پیشنهادات در رابطه با خط نوشتاری

منابع و ماخذ مورد استفاده در رابطه با خط نوشتاری 

 

 



برچسب‌ها :
, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,
ads

دیدگاه ها


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *